Ekonomi Muhabirleri Derneği, Ankara Hacı Bayram Veli (HBV) Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin ev sahipliğinde öğrencilerle ekonomi haberciliğinin anlatıldığı panelde buluştu. “EMD Medya Okulu Anadolu’da” Projesi kapsamındaki Panel, İletişim Fakültesi Turkuaz Amfi’de 19 Aralık 2024 tarihinde yapıldı. Panele katılan EMD üyesi ekonomi muhabirleri ve editörler, deneyimlerini paylaştı, öğrencilerin ekonomi muhabirliğine yönelik sorularını yanıtladı. Moderatörlüğünü Ekonomi Gazetesi Ekonomi Muhabiri Mehmet Kaya’nın yaptığı panele, TRT Ankara Radyosu Ekonomi Günlüğü Programı Yapımcısı Ahmet Falih Akıcı, Habertürk Yazarı ve Habertürk TV yorumcusu Ahmet Kıvanç, uzun yıllar AA ve Bloomberg haber ajansında ekonomi muhabirliği ve yöneticiliği yapan Ali Berat Meriç ile CNNTürk Ankara Editörü-Ekonomi Muhabiri Gülşen Coşkun katıldı. Panel katılımcıları, söyleşinin ardından Ankara HBV Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşe Elif Emre Kaya ile de biraraya geldi.
Katılımcıların ortak vurgusu, gazeteciliğin ancak ve ancak isteyerek yapılabileceği, para kazanmak için yapılamayacağı oldu. Ayrıca, mutlaka çok okuyarak, ilgi göstererek yetkinleşmenin kritik öneminin altı çizildi.
Moderatör, EMD Genel Başkanı Mehmet Kaya panelin açılışında yaptığı konuşmada, üniversite eğitiminde haberin nasıl yazılacağı konusunda yeterli eğitimin verildiğini hatırlatarak, etkinliğin ana amacının genç iletişimcileri ekonomi muhabirliğine özendirmek olduğunu vurguladı.
AHMET FALİH AKICI: RADYODA ÇALIŞMANIZI GÖNÜL RAHATLIĞIYLA TAVSİYE EDERİM
TRT Radyo 1 Ekonomi Günlüğü Yapımcısı Ahmet Falih Akıcı, radyo yayıncılığının her dönem ilgi gördüğünü vurgulayarak, öğrencilere kariyerlerinde ekonomi içerikli radyo yayıncılığını gönül rahatlığıyla tavsiye ettiğini söyledi. Akıcı, haber ve içerik üretirken, hedef kitle ve üsluba özellikle dikkat edilmesi gerektiğini belirterek, “Kime, neyi, nasıl söylediğiniz radyoda çok önemli. Aynı içeriği çocuklar için ayrı, profesyoneller için ayrı, yetişkinler için ayrı sunmanız gerekir. Radyoda bu çok daha öne çıkıyor” dedi. Falih Akıcı, Türkiye’nin 80 yılı aşkın radyo deneyimi ile öne çıkan ülkelerden biri olduğunu, TRT’nin de bu süreçte önemli bir rol oynadığını belirterek, “Radyo bir müzik kutusu değil. Tüm dünyada çok ciddi içerikler üretiliyor” diye konuştu.
AHMET KIVANÇ: TEYİT KRİTİK ÖNEMDE
Habertürk Yazarı Ahmet Kıvanç konuşmasında, habercilikte en önemli konulardan birinin teyit olduğunun altını çizdi. Gençlere “her duyduğunuza inanmayın” tavsiyesinde bulundu. Ekonomi muhabirliğinde dikkatin önemine vurgu yapan Ahmet Kıvanç, şahıs, şirket, kurumlarla haber yapıldığını, teyit ve karşı görüşün bu noktada kritik önemde olduğunu anlattı. Ekonomi muhabirliğinin sadece ekonomiye ilişkin gelişmelerin aktarılmasından ibaret olmadığını, genel kitlenin faydasına sonuçlar doğuran bir habercilik de yapıldığını vurgulayan Ahmet Kıvanç, kendisinin gündeme getirdiği, enflasyon nedeniyle 2024’te emekli olacakların aylığının daha yüksek olacağı haberinin çok sayıda kişiye hayat boyu katkı sağladığını, çok teşekkür aldığını ve bunun tatmininin her şeyin üzerinde olduğunu anlattı.
ALİ BERAT MERİÇ: ULUSLARARASI ALANDA YETKİNLİK KAZANABİLİRSİNİZ
Uzun yıllar Anadolu Ajansı (AA) ve Bloomberg International Haber Ajansı’nın yanı sıra gazete ve televizyonlarda ekonomi muhabirliği yapan Ali Berat Meriç, meslekteki gelişiminde savaş dönemi Bağdat’ta AA muhabiri olarak görev yapmasının önemli bir dönüm noktası olduğunu belirttii. Uluslararası ajanslardaki haberciliğin teyit ve önemli noktalara ulaşmada daha öne çıktığını anlatan Ali Berat Meriç, gençlere yetkinliklerini artırmalarını, her zaman yüksek dikkatle haberleri takip etmelerini tavsiye etti.
GÜLŞEN COŞKUN: HER ZAMAN HAZIR OLUN
Televizyonda ekonomi muhabirliğinin zamanla yarışma açısından zorluklar doğurduğunu kaydeden Gülşen Coşkun da bu mecrada çalışan kişilerin “her zaman hazır” durumda olması gerektiğine işaret etti. Muhabirin, anlık haberleri çok hızlı şekilde verirken hızla haberin en önemli unsurunu yakalaması gerektiğine dikkati çekti. Coşkun, bunu yapabilmek için de yoğun biçimde öğrenme ve yetkinleşmenin şart olduğun anlattı.
Gülşen Coşkun, çalıştığı CNNTürk Ankara bürosunun çalışma ortamını ve bir haberin ekrana verilinceye kadar hangi aşamalardan geçtiğini anlattığı bir video gösterimi yaptı.