“EMD Medya Okulu Anadolu’da” Projesi kapsamındaki Panel, Erciyes Üniversitesi Süleyman Çetinsaya İletişim Fakültesi’nin ev sahipliğinde düzenlendi. Nuran Çetinsaya Konferans Salonu’nda 18 Aralık’ta gerçekleşen buluşmada panelistler, medya ve iletişim bölümü öğrencileriyle deneyimlerini paylaşırken, öğrencilerin ekonomi muhabirliğine ilişkin sorularını da yanıtladı.
Ekonomi Muhabirleri Derneği’nin (EMD), “EMD Medya Okulu Anadolu’da” isimli AB Projesi’nin Kayseri ayağı Erciyes Üniversitesi Süleyman Çetinsaya İletişim Fakültesi ev sahipliğinde düzenlendi. Panelde ekonomi gazetecileri, genç iletişimcilerle deneyimlerini paylaştı.
Panelin açılış konuşmaları Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ebru Davulcu ve EMD Genel Başkanı Mehmet Kaya tarafından yapıldı. Açılış konuşmalarının ardından Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi Kayseri Bölge Temsilcisi Hilal Sönmez’in moderatörlüğünde gerçekleşen panelde Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi Yazarı Alaattin Aktaş ve Habertürk yazarı Ahmet Kıvanç konuştu.
MEHMET KAYA: SİZLERİ EKONOMİ MUHABİRLİĞİNE ÖZENDİRMEK İSTİYORUZ
EMD Genel Başkanı Mehmet Kaya açılış konuşmasında, genç iletişimcilere ekonomi gazeteciliğinin önemini anlatırken, “Nasıl haber yazacağınız konusunda, gazetecilikle ilgili teknik konularda Sayın hocalarımız size gerekli bilgileri veriyorlar. İhtiyaç nedir? Pratiktir, sürekli çalışmaktır. Onun dışında çok fazla bilgi alabileceğiniz alanlar var. Haber yazmayı bir şekilde öğrenirsiniz, deneyerek geliştirirsiniz, yeteneklerinizi geliştirirsiniz ama söyleşimizde sizlere ekonomi muhabirliğini anlatarak ekonomi muhabirliğine özendirmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.
DOÇ. DR. EBRU DAVULCU: ETKİNLİKLER SEKTÖREL ANLAMDA BİLGİ BİRİKİMİ ARTIRIYOR
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ebru Davulcu ise açılış konuşmasında, bu tür etkinliklerin öğrencilerin elde ettikleri akademik bilgilerin yanı sıra sektörel anlamda da bilgi birikimlerini artırması açısından çok önemli olduğunu ifade etti. Davulcu, “Bu etkinlikler kariyer planlarınıza da yön veriyor. Belki bugün aranızda olanlardan bazılarınız bu toplantıdan sonra ekonomi muhabiri olmak isteyecek. Ayrıca medya temsilcileri ile bir araya gelmeniz sektörel anlamda bir bağ kurmanızı da sağlıyor. Burada profesyonel bir ağ kuruyorsunuz. Bu nedenle bu tür etkinliklerin öğrencilerimiz tarafından değerlendirilmesini çok önemsiyoruz” diye konuştu.
HİLAL SÖNMEZ: GAZETECİLİKTE BİR ALANDA UZMANLAŞMAK ÇOK ÖNEMLİ
Panelin moderatörlüğünü yapan Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi Kayseri Bölge Temsilcisi Hilal Sönmez ise sunuş konuşmasında, gazetecilikte alan uzmanlığının önemine değinerek, basın-yayın mezunu olan kişilerin yeterli bilgi birikimi ile bir ekonomist kadar donanıma sahip olabileceklerini anlattı. Sönmez, öğrencilerin ekonomi muhabirliği alanına ilgi duymalarını sağlamak için bu tür panellerin daha fazla düzenlenmesi gerektiğinin önemine dikkat çekti.
ALAATTİN AKTAŞ: HER İLETİŞİM FAKÜLTESİ MEZUNU GAZETECİ OLAMAZ
Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi Yazarı Alaattin Aktaş, genç iletişimcilere tavsiyelerde bulunurken, “gazeteci” unvanının İletişim Fakültelerini bitiren herkese verilmediğini söyledi. Gazeteciliğin sanatsal bir iş olduğunu ifade eden Aktaş, “Haberi herkes toplar. Ama aynı haberi toplayan iki kişiden birisi daha iyi yazarken, diğeri haberi yazamaz. O kişinin haber yazamama nedeni Türkçeyi iyi bilmediğinden ya da konuya hakim olamadığından değildir. Eğitim görerek nasıl iyi resim yapamaz, beste yapamazsanız gazetecilik de içten ve doğuştan gelen bir yetenektir. Bu işe hevesiniz yoksa çok iyi gazeteci olamazsınız. Benim ilk tavsiyem ne istediğinize başta çok iyi karar verin, eğer gazeteci olmayı çok istemiyorsanız yol yakınken başka bir iş arayın” dedi.
Genç iletişimcilere haber yazım teknikleri ve haber konusu bulmaya yönelik önerilerde de bulunan Aktaş, “Bir haber yazımında benim için haberin konusunu bulmak işin yüzde 50’sidir. Yani iyi bir konu bulduğumda, ortaya çıkacak haberin yüzde 50’si bitmiş demektir. İyi bir başlık da haberde çok önemlidir. Ben bunu da yüzde 25 olarak değerlendiriyorum. Geri kalan yüzde 25 ise haberin yazımıdır. Yani iyi bir konu ve başlık bulduğunuzda gerisi sadece metni doldurmaktan ibarettir” ifadelerini kullandı.
AHMET KIVANÇ: İLK KURAL HER DUYDUĞUNUZA İNANMAYIN, TEYİT EDİN
Habertürk Yazarı Ahmet Kıvanç ise konuşmasında genç iletişimcilere mesleğe başladıklarında nelere dikkat etmeleri gerektiği konusunda öğütlerde bulundu. “Her duyduğunuza inanmayın. Edindiğiniz her bilgiyi teyit edin” diyen Ahmet Kıvanç, “Bir başka önemli kural da ekonomi muhabiri olarak çeşitli şahıs, şirket ve kurumlarla ilgili haberler yapıyoruz. Bu haberleri yaparken mutlaka karşı tarafın görüşünün alınması ve onlara da söz hakkı verilmesi gerekmektedir” diye konuştu. Kıvanç, yazdığı haberlerden yola çıkarak iyi habercilik ve kötü habercilik örnekleri anlattı.
Kıvanç, gazetecinin baktığı alanda uzmanlaşmış olmasının önemine dikkat çekerken, genç iletişimcilere de mesleğe başladıklarında ilgi duydukları alanda donanımlarını artırmalarını tavsiye etti.